sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Kevättä, melkein kesää


Blogihiljaisuutta on jatkunut jonkun aikaa. Mitään mullistavaa ei ole tapahtunut. en vai ole saanut kirjoitettua, vaikka kirjoittaminen onkin aina välillä käynyt mielessä.

Kevät on edennyt suurin harppauksin. Tämä kesän ja kevään välimaasto ja alkukesä muutenkin on lempivuodenaikani. Nautin vihreästä ja lämmöstä.

Opinnot tälle keväälle ovat loppusuoralla. Vielä on muutama tentti jäljellä ennen lomaa. Opinnot ovat sujuneet ihan hyvin ja olen tykännyt niistä tosi paljon. Silti takki alkaa olla aika tyhjä nyt. 

Olen potenut jonkinlaista ikä- ja identiteetikriisiä. Olen niin monta vuotta elänyt melkein pelkästään äiti-vaihteella. Nyt pojat alkavat olla niin isoja, etteivät enää tarvitse äitiä koko ajan. Olen ollut jotenkin hukassa itseni kanssa ja yrittänyt löytää entisen minäni jostain vuosien takaa. Suurin osa opiskelukavereistani on paljon nuorempia kuin minä. Vaikka olen ainakin omasta mielestäni sujahtanut joukkoon ihan mukavasti, niin välillä tunnen itseni tosi vanhaksi. Se on toisaalta ihan kiinnostava kokemus, koska melko suuri osa tuttavapiiristäni on muuten vanhempia kuin minä. Olen myös surrut tietyllä tavalla hukkaan menneitä vuosia sairastelun, työttömyyden, lastenhoidon ja väärien valintojen vuoksi.

Talvella mainitsin miehen menneisyydestä nousseen esiin. Pientä virikettä siihen suuntaan on ollut, mikä on osaltaan ollut myös ihan piristävää. Tästä ei olosuhteista johtuen tule kehittymään mitään sen kummempaa, mutta on ollut ihan mukavaa huomata omaavansa myös sellaisia tunteita.

Kaikenkaikkiaan tällä hetkellä katselen tulevaa kesää hyvällä ja odottavalla mielellä.

1 kommentti:

  1. Mukava kuulla Sinustakin! Hienoa, että opinnot alkavat olla loppusuoralla.

    Oikein hyvää kesän alkua!

    VastaaPoista