torstai 4. lokakuuta 2012

Menneisyys


Jostain syystä olen viime päivinä miettinyt paljon menneisyyttäni. Olen pyöritellyt mielessäni miksi, mitä ja entä jos?- kysymyksiä. Ehkä aikuisuuttaan aloittelevien opiskelukaverien seuraaminen on saanut nämä ajatukset mieleeni.

En yleensä harrasta jossittelua. Tapahtuneille asioille kun ei kuitenkaan voi mitään. Toisaalta on mielenkiintoista pohdiskella syitä ja seurauksia. Ajatusleikkinä voi ajatella millaista olisi nyt, jos olisi tiettyjä asioita tehnyt toisin tai tehnyt erilaisia valintoja. Loppujen lopuksi hyvin pienet asiat voivat johtaa suuriin muutoksiin.

Minulla on paljon asioita, joista toivoisin niiden menneen toisin. Olisin voinut tehdä toisin. Kokemuksia, joita en haluaisi kenellekään.

Toisaalta en osaa sanoa haluaisinko kuitenkaan muuttaa mitään. Minä en olisi enää minä ilman menneisyyttäni.

Joskus olen lohduttanut itseäni kuvitelmalla rinnakkaismaailmoista. Niissä eläisin parempien valintojen kanssa tai asiat olisivat menneet vielä huonommin.

1 kommentti:

  1. Onneksi olkoon.

    Voitit kakkospalkinnon blogini kirja-arvonnassa.
    Luultavasti viidestä kirjasta ykkönen "ottanee" Kyrön Miniän.
    Laita osoite minulle s-postiin jokken.kirjanurkka ja sitten tietty se (at) lopuu on gmail.com :)

    Tsemppiä opinnoissa :)

    VastaaPoista