sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Talventuloa


Taas on viikko mennyt. Aika tuntuu lipuvan käsistä. Kirjoittaminen on usein mielessä, mutta aina jotain muuta tuntuu tulevan tehtäväksi. Kuitenkin minusta tuntuu siltä etten saa mitään tehdyksi. On ehkä taas liian monta projektia kesken yhtäaikaa.

Viikolla oli parina päivänä lunta maassa. Olin tyytyväinen, että olin saanut viime viikonloppuna vihdoinkin talvirenkaat vaihdettua. Lumi kuitenkin suli ja nyt kaikki on synkkää ja pimeää. Muutaman lumisen päivän jälkeen pimeyden huomaa paremmin. Odotan talvea.

Joulukin on tulossa kovaa vauhtia. Kaupoissa joulutavaroita on ollut esillä jo kauan. Pikkuhiljaa olen alkanut viritellä omaa mieltänikin jouluajatuksiin. Perjantaina laitoin jouluvalot pihalle. Olen hankkinut jo osan joululahjoista ja aloittanut joulukorttien teon. Minulle on monta kertaa ihmetelty miten viitsin ja haluan tehdä joulukortteja itse. Minusta joulukorttien lähettäminen on mukava tapa. Joulukorttien tekeminen on minulle myös jouluperinne. Lapsena askartelimme siskoni kanssa kortteja ja myimme ne vanhemmillemme. Näin saimme rahaa joululahjoihin. Pari kertaa olen tehnyt joulukortit omista valokuvista, mutta silloinkin niissä on pitänyt olla jotain ideaa. Tänä vuonna askartelen, tosin valmiista aineista. Askarteleminen on kivaa ja rentouttavaa. Ja sitä paitsi joulukortti on sopivan pieni kohde.

Huoneiden järjesteleminen alkaa olla onneksi loppusuoralla. Vanhemman pojan tavarat ovat kaikki jo alakerrassa, jossa ne odottavat vielä laatikoihin ja hyllyihin järjestämistä. Minun oma sopukkani on valmis. Sain sängyn tällä viikolla ja kyllä oli ihana nukkua oikeassa sängyssä kahden kuukauden vuodesohvalla nukkumisen jälkeen. Nuoremman pojan puolella pitänee vielä huonekalujen paikkaa vaihdella. Tauluja, verhoja ja muuta pientä pitää myös vielä laittaa paikoilleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti